Thursday 11 March 2010

Sheffield Games 2010 Dan Atlet-Atlet Liverpool........

Share
Sheffield Games 2010 Dan Atlet-Atlet Liverpool........
(Laporan disediakan oleh Mohd Fikri Hakim Kamar)
Pada 27/2/2010 yang lepas , pasukan futsal Liverpool telah  bertanding ke dalam kejohanan Sheffield Games 2010 yg berlangsung di Sheffield. Pada kali ini , Liverpool hanya menghantar sebuah pasukan sahaja untuk bertanding dalam kejohanan Sheffield Games 2010. Pada kejohanan tersebut pasukan Liverpool telah berjaya layak ke separuh akhir dan mendapat tempat ke tiga setelah berhempas pulas mengalahkan Pasukan Bradford. Seramai  8 orang pemain (Hawk,Dedust,Moied,Hakim,Hafiiz,Dean dan Fikri) di bawah pimpinan kapten pasukan Liverpool , saudara Hilmi Kamil (Remy Budak Arkitek), telah berlatih dengat giat di tapak latihan pasukan bertempat di Kensington Sport Centre (KSC) beberapa hari sebelum berlangsungnya  kejohanan tersebut. “Terima kasih semua sebab sudi bermain utk team Liverpool nih, dan terima kasih sebab beri kerjasama penuh utk kite menjayakan trip kite pada minggu lepas(27/2/2010)ujar kapten pasukan, Remy.Saudara Remy juga merupakan “top scorer” dalam pasukan Liverpool. Beliau juga berkata “ allright lads...keep the spirit going! keep fit! kita jadi champ kat warwick plak!! come on!!! “. 



Bagi acara lain pula , Mohd Ridhwan Bin Jamaludin (gambar) telah membawa pulang dua pingat emas bagi acara Ping Pong. 

gaye SANG JUARA


Beliau telah berjaya menggondol  pingat emas dalam acara beregu dan juga individu. Pujian juga harus diberikan kepada saudara Firman Sajat  dan saudara Affan Zakwan(gambar) yang merupakan satu-satunya penyokong , merangkap jurukamera bagi pasukan Liverpool di Sheffield. 


Teraju utama pasukan bola.

Walaupun tanpa penyokong-penyokong Liverpool yang lain namun begitu , pasukan futsal Liverpool dan juga pemain emas Ping Pong Liverpool berjaya juga membawa pingat pulang ke Liverpool. Diharap pada kejohanan Sheffield Games yang akan datang , pasukan futsal Liverpool dapat membawa trofi kejohanan pulang ke Liverpool. Begitu juga dengan saudara Ridhwan diharap dapat mempertahankan pingat emas bagi acara Ping Pong untuk kejohanan Sheffield Games yang akan datang.

Berikut adalah jadual perlawanan dan juga keputusan bagi pasukan futsal Liverpool di Shaeffield Games 2010 : (diambil daripada “post-mortem” yang di buat oleh pengurus/jurulatih/kapten Liverpool,Hilmi Kamil)


Group Stage
Liverpool vs Sheffield → 1-1
scorer : remy

Liverpool vs Newcastle B → 5-2
scorer : remy(4), apis

Liverpool vs Bunga² Cinta → 0-1

Liverpool vs Leeds → 7-1
scorer : hakim, remy(5), apis

Liverpool vs Portsmouth → 2-1
scorer : remy, dedust



2nd Round
Liverpool vs Surrey → 2-2
scorer : hakim, apis
(Liv won 3-2 on penalty)
pen takers : remy, dedust, apis


Quarter Final
Liverpool vs Sperma → 2-0
scorer : apis, dedust

Semi Final
Liverpool vs Bradford → 1-2
scorer : dedust

3rd Placing
Liverpool vs Sheffield → 2-1
scorer : moed, remy

No comments:

Post a Comment